BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, March 21, 2012

Sakit kepala qeyau.....

Patut la dari pagi td sepanjang hari hati tak tenang... ingat nak kena mrh dgn bos ke pe.. upenyer perkara lain yg terjd.. Alhamdulillah selamat semuanya... huhu Ya Allah kenapa setiap kali aku tak sedap hati ada perkara tak baik yg berlaku.. Engkau memberi petunjuk yg aku sendiri tdk tahu akannya.. kerana Hanya Engkau lebih Mengetahui kan.. Byk sgt perkara yg terjadi jika aku rasa tak sedap hati.. 

Pernah sekali aku dri KL nak balik ke Kedah bersama family.. aku tak sedap hati sgt sampai rasa takut menyelubungi kepala otak aku ni.. last aku amek keputusan beritahu semua fmly aku berhati2 takut-takut ada perkara yg tak baek berlaku.. byk2 berdoa semoga dilindungiNya sepanjang perjalanan kami hari tu.. (keprcayaan karut?wallahualam cme jgn smpai kita menduakan Allah swt dan sentiasa ingt dan percaya pdNya)

Nak dijadikan cerita, kat highway yg de gaung2 tu bukit2 tu kan.. ttbe trelar terus potong msok dpn keta kami, dlm keadaan laju abah aku break emergency dan mengelak ke arah 'dibaider' tepi tu, nseb trelar tu msok arah kiri blek kalo tak tahu la pe nseb kami sekeluarga sbb mmg xsmpt break lg sejengkal asenyer nk kne... Nauzubillah....... Alhamdulillah tak da pe2.... mmg aku ingt peristiwa ni smpai bila2..... huhuhu

~ mungkin juga sbb namaku bermaksud Cahaya Petunjuk... huhu tapi setahu aku apabila hati kita rasa tak tenang gusar berdebar2 sebenarnya ia adalah gangguan syaitan....... Nauzubillah..... jika kita berasa begitu ingatlah Allah swt bezikir dan berwudhuk sebaek2nya dan tunaikanlah solat sunat... huhu

Orang-orang yang beriman dan hati mereka menjadi tenteram dengan mengingat Allah. Ingatlah, hanya dengan mengingati Allah-lah hati menjadi tenteram.
[Surah ar-Rad ayat 28]

Rasulullah saw bersabda:
“…sekiranya dia (manusia) bangun (dari tidurnya), dan mengingati Allah, bebaslah satu ikatan. Sekiranya dia berwudhu’ pula, bebaslah satu ikatan lagi, dan sekiranya dia bersolat, bebaslah satu ikatan lagi. Maka dia akan menjadi segar dan baik dirinya. Sekiranya dia tidak melakukannya (berzikir, wudhu’, dan bersolat), maka dia akan menjadi buruk dan pemalas”. (H/R. al-Bukhari, no: 1091)

p/s: title xde kne mengene kn.... haha abaikan jela.....................

0 comments: