BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, August 10, 2012

Nikmat . . .

Bismillah..

Syukur Alhamdulillah di atas nikmat ini Ya Allah... Nikmat kesakitan yg Engkau berikan ini pasti ada hikmahnya bukan? Ganjarannya pula jika lulus dgn ujian ini pasti lumayan bukan? Aku bersyukur kerana nikmat yg Engkau berikan ini pada 10 malam yg terakhir Ramadhan... Disamping aku masih lagi meraih keampunan  di atas dosaku yg terlalu banyak tdk terhitung, Engkau berikan pula nikmat ini... Semoga ia dapat menjadi kifarah dosa-dosaku yg lalu... Syukur padaMu Ya Allah... Aku bersyukur sangat, mungkin dengan nikmat ini aku dapat hapuskan dosa-dosaku ini.. :'(

Setiap yg Engkau kurniakan pasti ada hikmahnya, jadi kenapa perlu aku merungut kesakitan kan? Lebih baek aku Istighfar dan terus Istighfar di atas peluang ini bg menghapus dosa-dosaku... dan bersyukur  di atas kurniaan ini... :'(

Sakit memang sakit Ya Allah, sehingga nak berjalan pun susah... Macam bengkak pun ada lulut ini tapi mungkin perasaan aku sahaja... Sakitnya lulut kiri aku ini, berjalan byk? Tdk jgk...Kadang-kadang aku terfikir mungkin dgn kaki ini suatu ketika dulu aku telah melakukan dosa... Sakit sangat perut aku, sengal... Nak period agaknya, setahu aku ya memang ustaz ada ckp itu semua kerja Syaitan yg ingin merosakan  rahim seorang wanita.. Nauzubillah.. kerana apa? kerana Syaitan tdk mahu ummat Rasulullah berkembang.. InsyaAllah dgn madu dan doa-doa tertentu dpt membantu... :'(


Sakit-sakit badan, sakit belakang... Ya mungkin kerana aku selalu tidur selepas subuh... Astaghfirullah.... Tidur selepas subuh memang melemahkan badan.... Itu lah manusia, perkara yg di larangan itu lah selalu dilakukannya.. Astaghfirullah... huhu Berdosanya aku... Engkau berikanlah kekuatan kpdku untuk menerima ujian dan dugaanMu ini Ya Allah... :'(

Aku sayang pdMu Ya Allah, sayang sangat.. Dengan amalanku lah aku dapat membuktikan kasih sayangku padaMu sebagai balasan sayangMu kpdku.. Namun amalanku terlalu sedikit Ya Allah, aku perlu berusaha lebih lagi dalam membalas cintaMu Ya Allah.. Aku pasti dan yakin Engkau sentiasa dcc ku untuk membantu dan beri kekuatan kpdku... Jauhilah hatiku dalam mencintai dunia ini Ya Allah.. Sesungguhnya ia hanya sekadar persinggahan... dan apabila di akhirat nanti ketika itu aku sedar yg dunia itu hanya sekejap shj ibaratkan seperti baru bangun pg dari tidur.. MasyaAllah... :'(

#insan berdosa

0 comments: