BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, December 28, 2011

Surat cinta buat bakal suamiku tercinta :)

Suami tercinta,

Assalamualaikum.
 
Di mana awak sekarang ? Hurm. awak nak tahu tak, saya harap saya dapat berjumpa dengan awak secepat yang mungkin. Agak-agak awak harapkan apa yang saya harapkan tak ? Awak nak tau tak ? saya baru saja baik dari demam, saya sakit perut dua tiga hari dah, muntah-muntah awak. Sakit sangat, saya sebenarnya baru saja balik dari Terengganu ada kenduri kat sana. Saya ikut sepupu saya, anak kepada kakak abah saya. Mungkin saya lama tak jalan-jalan jauh kan, tak pon saya salah makan. Sebab masa saya ontheway nak pergi jalan-jalan di Cherating tu, saya ada makan lempuk durian. hehe  Tapi saya suka makan durian tau, awak suka tak ? Kalau suka nanti boleh kita pergi makan dekat dusun kan, dusun siapa ? dusun awak la, awak ada dusun ? hehe

Awak, saya tak tau awak siapa tapi biarlah saya luah dekat sini okay ? Sebab saya tau awak ada di luar sana kan. Awak, awak buat apa sekarang ? Awak tidur ya ? hehe Awak awak, awak jangan lah bermesra sangat dengan perempuan lain pulak tau. Saya tak marah kalau awak kawan ja tapi yang penting awak tau jaga batas-batas pergaulan ya. Jangan biar perempuan berharap dengan awak, nanti awak akan sakitkan hati dia. Saya perempuan, saya tau macam mana sakitnya berharap dekat someone yang kita cinta tapi tak berbalas. Insyaallah saya pon akan jaga semua tu awak, okay ?

Awak awak, sekarang ni kan hanya Allah swt lah tempat saya mengadu. Hanya Dia paham isi hati saya awak. Saya pon harap awak selalu-selalu lah mengadu pada Allah swt apa-apa pon sebab Dia Maha Mengetahui tau. Saya tau ni tempat umum, tapi saja ja sebab saya tahu awak mungkin ada di luar sana. Awak, saya harap kan awak sedang mempersiapkan diri untuk yang selayaknya. Begitu juga dengan saya. Hurm

Awak, hati perempuan ni lembut dan rapuh sangat tau. Saya ni boleh tahan kuat jelesnya tapi bukan cemburu buta tau. hehe Saya okay ja kalau awak berkawan dengan sesiapa saja awak nak tetapi dengan cara yang betul la. Kita kan orang Islam mestilah ada batas-batasnya, tapi jangan kawan rapat-rapat sangat tau nanti saya jeles. hehe Saya tak minta awak perfect, tapi dengan kekurangan dan kelebihan yang awak ada itu lah perfect bagi saya. :)

Awak, Kepercayaan, memahami, keikhlasan, jujur dan rasa hormat itu yang perlu ada dalam hubungan. Kita perlu sama sama jaga lima perkara tu and agama paling wajib. Kita perlukan keberkatan dan diredhai oleh Allah swt. Awak, kalau awak seorang insan yang saya pernah kenal. Nanti kalau awak baca entry ni mesti awak tersenyum kan sebab isteri awak tengah merepek ja malam-malam kat blog ni, kan kan ? :D

Awak, nanti ada masa saya tulis lagi untuk awak. Sudah lewat ni saya nak tidur la awak. Selamat malam awak :) Awak, pelihara hati dan agama awak tau. Jaga diri awak tau, jangan nakal-nakal tau awak. Baik atau jahat itu satu subjektif, saya yakin percaya dengan awak. Ingat pesanan saya okay. Kuatlah sekarang untuk kebahagiaan akan datang. :)


Yang mencintai,
Bakal isterimu.


0 comments: