BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, December 12, 2012

Rindu ~~~

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 

Assalamualaikum


Di waktu hening malam yang sunyi
Manusia di alam mimpi
Embun pagi membasahi bumi

Jauh disudut hati ini
Aku merinduinya...
Ya Allah, aku merindui hambaMu
yang Haram buatku

Astaghfirullah
Astaghfirullah
Astaghfirullah

Sedlm-dlm rinduku padanya
Dlm lagi rinduku padaMu dan kekasihMu ya Allah
Dalam lagi cintaku padaMu

Dikala malam yang sunyi ini
Hati ku sering terusik oleh bisikan-bisikan syaitan
yang ingin merosakkan hatiku
Jadikan rinduku padaMu lebih utuh
Berbanding rinduku pada hambaMu
yang Haram buat ku Ya Allah


Istighfarku ini bukan beerti aku
menolak anugerah Rindu ini Ya Allah
Namun aku lebih takutkan azabMu
dan takut aku jatuh ke lembah Zina Hati

Sesungguhnya aku hambaMu yang lemah hatinya
Peliharalah, Lindungilah hatiku
Engkau cintailah aku, rinduilah aku Ya Allah
Aku tidak mahu melayan perasaan ini

Bangunlah sayangku Ukhti Nur

Campakkanlah selimutmu

Sucikan hatiimu dan akalmu

Sujudlah menyembah membesarkan Tuhanmu
Panjatkanlah doa

Pohonkan keampunan dariNya

Tundukkan nafsumu kepada kebenaran
Di waktu malam yang sunyi sunyi sepi
Untuk Allah tertinggi lagi terpuji

Allahuakbar
Allahuakbar
Allahuakbar


Jadikanlah malam merintih dan mengadu
Kepada Tuhanmu
Pimpinlah aku Ya Allah, dengarilah rintihanku ini

Kepada siapa lagi ingin aku mengadu
Jika bukan Engkau yang satu-satunya Pemilik hatiku
yang Memahami isi hatiku

Luahan : Cahaya Petunjuk aka Ukhti Nurdalila




وَ السَّلاَمُ

The Beauty of Islam.
Lets Mengislahkan Diri =)
#Subhanallah, Alhamdulillah, Laillahaillallah, Allahukbar, Astaghfirullahal`azim ♥

0 comments: