BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, January 10, 2012

Ohh mama saya mahu kawin... lalalalala


Rasulullah bersabda : " Barang siapa diantara remaja berkahwin dalam usia muda, maka menangis lah syaitan. Dan ia (syaitan) mengeluh : Aduh celaka aku, agamanya telah terpelihara dari godaanku. " - HR . Ibnu 'Addi -

Tujuan mendirikan rumah tangga di dalam Islam ialah agar kedua-dua suami dan isteri memperoleh ketenangan di antara satu dengan lain. Malah perkahwinan adalah keperluan fitrah (semula jadi) untuk seseorang lelaki dan wanita meluahkan kasih-sayang dan belas ihsan di antara satu sama lain.


Perkahwinan juga akan melengkapkan agama (penghayatan agama) seseorang sebagaimana sabda junjungan”'Apabila berkahwin maka lengkaplah separuh dari agamanya, maka hendaklah ia bertakwa dalam separuh lagi”.

p/s : mmg ada benarnya statement di atas... wallahualam pepon sume dgn izin Allah swt... huhu lagi satu, anak dara tua jgk penyebab bg kanser payudara.. kerana ia berkaitan dgn horman jgk :) Semoga Allah swt kurniakan kita kshatan yg baik utk beribadah kpdNya... kepada Kak Mira (cousin aku) semoga sembuh drp kanser payudara Tahap 4 pulak tu,huhu yg pntg ingt Allah dan sentiasa berdoa kpdNya... jge pemakanan & kuat semngat :) insyaallah  akak sentiasa doakn kak mira cepat sembuh, huhu walaupon kak mira cm xde pe2 hati spe tahu kn ? huhu go go cayiok ! u can b tough ! u can b strong ! :)

0 comments: